Lastik ve Jant

Güçlü lastik ve jant stoğumuzla bölgemizin en büyük tedarikçilerinden biri olarak tüm ihtiyaçlarınızı size en uygun fiyat-kalite dengesini sağlayarak hizmet veriyoruz. Dünyanın güçlü markaları ile verdiğimiz bu hizmetler için lütfen satış departmanımızdan teklif alınız.

Aks Ölçümü ve Ayarı

Araçta oluşabilecek herhangi bir mekanik arıza ya da süspansiyon sistemindeki aksaklıklar nedeniyle direksiyon ve araç, ancak aks ölçüm cihazının hassasiyetinde ölçüm yapıldığında aynı olmadığı görülebilir. Bu sorun, aracın süspansiyon ve döner aksamlarına zarar verir. Bu nedenle lastiklerin aks ölçüm ayarları düzenli olarak yapılmalıdır. 

Ön Takım Kontrolü ve Onarımı

Aracın ön takımındaki sorunlar lastiklerin daha hızlı aşınmasına neden olur. Bu sorun, aracın süspansiyon ve döner aksamlarına zarar verir. Bu nedenle aracın ön takım kontrolü ve onarımı düzenli olarak yapılmalıdır.

Lastik Sökme Takma

Lastikler, onarım, aşınmış lastiklerin rotasyonu veya değişim için araçtan sökülür. Araçta takılı olduğu tarafa göre değişik aşınma özellikleri gösterir. Lastikleri düzenli olarak yer değiştirmek onların daha düzenli aşınmalarını sağlar.

Lastik Kontrolü ve Onarımı

Lastik, kauçuk, kord, çelik teller ile çeşitli kimyasal maddelerin bileşiminden oluşan ve aracın yer ile temasını sağlayan tek ve en önemli parçadır. Araç güvenliği ve sürüş konforu için hayati öneme sahip olan lastiklerin bakımı önemli bir konudur. Bu sebeple lastikler; düzenli olarak kontrol ettirilerek, lastiklerde oluşabilecek çatlama ve yırtılma gibi durumların onarımları sağlanmalıdır.

Jant Kontrolü ve Değişimi

Lastik ve jant ilk takıldığında balans ayarının yapılması gerekmektedir. Balans ayarı yapılmayan lastikler sürüş güvenliği ve sürüş konforunu çok ciddi anlamda olumsuz etkilemektedir. Bu nedenle hassas bir şekilde her lastiğin balans ayarı veya balansının doğru olduğunun kontrolü yapılmalıdır. Diğer yandan jantlar da, yol ve kullanım koşullarına bağlı olarak deforme olabilir. Bu beraberinde jant değişimini gerektirecektir. Değişen jant ile birlikte, yeni takılacak lastiğin uyum içerisinde çalışabilmesi için de balans yapılması şarttır.

Balans Ölçümü ve Ayarı

Güvenli ve konforlu bir sürüş için jant ve lastiğin kütle dağılımına uygun olarak dengede durması gerekmektedir. Eğer bu denge bozulursa; özellikle belli bir hızın üzerindeki sürüşte titreme, aracın sağa ya da sola çekmesi gibi sorunlar oluşabilir. Balans ayarının, lastikler ilk takıldığında ve herhangi bir lastik tamiri sonrasında yeniden monte edilirken yapılmalıdır. Lastik balans ayarı, ilk sarsıntı veya titreme anında hemen kontrol edilmelidir. Lastiklerde balans ayarının yapılmamış olması sürüş güveliğini olumsuz etkilerken, lastiklerin düzensiz aşınmasına ve aracın süspansiyonlarının hızlı yıpranmasına neden olur.